torsdag 31 mars 2011

Firat en blivande 50-åring - pappa



 Igår var vi och käkade middag på Östra gymnasiet. Deras restaurang elever hade Bankettmiddag. Min faster och hennes karl hade i all hemlighet samlat delar av släkten och några av pappas vänner för att käka middag med den blivande 50 åringen. Tror pappa blev rätt överraskad och glad. Han ser ju till att vara bortrest på självaste födelsedagen så det är ju bara vi barn och min andra faster med familj som får möjlighet att gratta honom på den stora dagen. Här ser ni några av rätterna...


Halstrad aborre, kantareller                                  hjortfilémedaljonger med                                       Västerbottensost parfait  
    och tryffeldoftande                                                         rotfruktskaka                                                    med hjortrontartlette. 
    mandelpotatis puré


Allt va gott utom första rätten. Friterad ansjovis - urk! Men jag åt iallafall upp allt ändå - visst va jag duktig? 

1 kommentar:

Alexandra sa...

Å guuuuuud va gott. Jag har lite köttcravings. /vegetarianex