onsdag 19 januari 2011

Det här mötte jag...

...när jag kom hem från jobbet ikväll (läs igår) strax före 24.


Nästan 14 cm nysnö som jag inte alls räknat med


Kände mig inte alls sugen på att skotta snö, men vad gör man när sambon är borta och ingen annan skottar gården åt en? Va bara att ta snösläden i handen och börja. Nog hade man kunnat spara allt till imorgon men det känns skönt att åtminstone tagit en del, det tar ju ändå sin lilla tid.
Som tur var var det mest pudersnö!  Blir ut och skotta det sista efter en god nattsömn. Så jag slipper ha snöskottingen hängande över mig när jag ska iväg och jobba ytterligare ett kvällspass. Sambon är ju passande nog borta tills torsdag kväll, så det är upp till mig att fixa!

Börjar faktiskt vara lite less på snöfall nu. Även om jag gillar vintern så finns det ju faktiskt gränser! Känns nästan som att det fallit vita snöflingor varje dag den senaste månaden och nu är jag så otroligt less på att skotta snö.

Inga kommentarer: